1399/06/17 تعداد بازدید: 844
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خرسان رضوی در دیدار با نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش های مهارتی از جغرافیای مراکز دولتی و خصوصی فراتر رفته و در جوار هر مجموعه ی نیازمند آموزش انسان ماهر آموزش ارائه می کند.

افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در دیدار با امیرحسین قاضی زاده نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس که به منظور ارائه گزارش عملکرد و تعامل و همفکری انجام شده بود گفت: امروز آموزش های مهارتی از جغرافیای مراکز آموزشی دولتی و خصوصی فراتر رفته و در جوار هر مجموعه صنعتی و خدماتی که نیازمند انسان ماهر باشد آموزش مهارت ارائه می نماید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل خراسان رضوی، این دیدار در دفتر محل کار قاضی زاده هاشمی صورت گرفت. رحیمی با ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در 5 ماهه نخست سال گفت: با تغییر رویکرد و رویه خود تمامی تلاشش را در تمامی استانها معطوف تحقق شعار سال کرده که برای جهش تولید انسان ماهر تربیت نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش های مهارتی در این سالهای اخیر از جغرافیای مراکز آموزشی و آموزشگاه های آزاد خارج شده و در هر مکانی که نیاز آموزشی احساس شده مبادرت به تربیت نیروی ماهر می نماید.

رحیمی در ادامه گفت: حاشیه شهر مشهد سخت نیازمند توجه ویژه ای بوده که خوشبختانه نمایندگان مشهد به این مهم نگرش خاصی دارند اما این کافی نیست و برای آموزش در این بخش نیازمند توجه خاص و ویژه هستیم که می طلبد در مجلس با تخصیص بودجه ویژه از این آموزش ها حمایت گردد.

در بخش دیگری از این نشست قاضی زاده نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از اهمیت آموزش های مهارتی در جامعه گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حفظه الله امروز کشور نیازمند سرپنجه های ماهر است. باید دولت و مجلس به آموزش های مهارتی توجه ویژه نماید باید تلاش شود مدارک آموزش های مهارتی جایگزین مدارک دانشگاهی شود و باید ارزش استخدامی پیدا کند.

وی افزود: امروز باید جوانان را تشویق کرد که با آموزش مهارت، خود کارآفرین شوند و چرخ اقتصاد کشور را با حرکت خود تقویت نمایند.

در پایان رحیمی از قاضی زاده خواست تا اعضاء کمیسیون مجلس در سفرهای خود به مشهد از مراکز آموزشی بازدید نمایند.

نظرات:

loader