1397/11/06 تعداد بازدید: 960
print

رئیس شورای شهر مشهد گفت: آموزش های مهارتی بایستی متناسب با معتادین متهاجر و متکدیان به آنان ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، محمدرضا حیدری در نشست طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به منظور اجرای موثر طرح بازگشت به اجتماع افراد کارتن‌خواب و معتادین متجاهر در خصوص ارائه آموزش به افراد یادشده از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور توانمندسازی آنها، گفت: افراد باید دسته‌بندی شوند و آموزش های ارائه شده معطوف و متناسب با افراد باشد.

وی ادامه داد: به منظور کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ناشی از تکدی‌گری، کارتن‌خوابی و جمع‌آوری و درمان معتادین متجاهر دو برنامه کوتاه و بلندمدت باید مدنظر قرار گیرد.

وی در تشریح برنامه های کوتاه مدت اظهارکرد: مجموعه های حمایتی افراد مذکوربایستی با آموزش فنی و حرفه‌ای متصل شوند تا بتوان از ظرفیت این مجموعه در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش استفاده کرد.

رئیس شورای شهر مشهد همچنین در توضیح برنامه بلندمدت خاطرنشان کرد: در این روش با اتکاء به سمن‌ها و بخش خصوصی باید به سمت مدل کارآمد حرکت کنیم؛ نیازمند راهی هستیم که در آن تمامی دستگاه‌ها کنار یکدیگر جمع‌ شوند و با هم‌افزایی و اشتراک تجربیات گام های عملی خوبی در این زمینه برداریم.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد و شهرداری آمادگی کامل دارد که در کنار سایر بخش های ذی‌ربط همکاری های لازم را به منظور ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باید مدل متناسبی تعریف و در شهر نهادینه شد، افزود: بواسطه این مدل باید وظایف و مسئولیت های تمامی دستگاه‌ها و مجموعه های دخیل مشخص شود تا مانع از هدررفت منابع مالی و موازی‌کاری شویم.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: چنین نشست هایی باید منجر به تعریف شدن مدلی کارآمد، موثر و بهینه شود و از گام برداشتن در مسیر اقدامات تبلیغاتی و نمایشی پرهیز کرد.

 

نظرات:

loader