1397/09/12 تعداد بازدید: 1093
print

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای توانیابان غرب مشهد(ویژه معلولین) گفت: از ابتدای تاسیس مرکز بیش از 400 نفر از معلولین از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی  خلیل پورمحسنی که به مناسبت 12 آذر-روز جهانی معلولین -در مرکز آموزش فنی و حرفه ای توان یابان غرب مشهد در مراسمی که به همین منظور برپا شده بود سخن می گفت اظهار کرد: این مرکز از ابتدای سال 96  به عنوان اولین مرکز آموزش ویژه معلولین  در سطح کشوراقدام به اموزش معلولین نموده است و تا کنون 426 نفر از این بزرگواران را آموزی داده است که از این رقم 159 نفر در نیمه نخست سال جاری از آن آموزش ها بهره برده اند.
وی ادامه داد: این مرکز دارای 7 کارگاه فعال در رشته هایی نظیر صنایع پوشاک٬ صنایع چوب٬ صنایع دستی و فرش٬ فناوری اطلاعات می باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه هدفگذاری ابتدایی مرکزآموزش معلولین جسمی حرکتی بوده است  اضافه کرد: با توجه به اینکه استانداردهای آموزشی ما استانداردهای افراد سالم می باشد باعث شد که مسیر کار به سمت جذب گروه های دیگر معلولین نظیر نابینا و ناشنوا حرکت نماید بنابراین تدوین استانداردهایی منطبق با توان معلولین امری ضروری به نظر می رسد.
پورمحسنی در بخشی دیگراز سخنان خود بر لزوم وجود پشتیبانی جهت ادامه روند فعالیت معلولین پس از اتمام دوره آموزشی تاکید کرد تا آموزش صرف وقت پرکردن و سرگرمی نباشد.

نظرات:

loader