1402/09/25 تعداد بازدید: 44
print
طلیعه چهارشنبه رضوی با امضاء تفاهمنامه

«عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری مشهد: گام دوم انقلاب، گام بلند ترویج و توسعه مهارت آموزی است / به دنبال الگوسازی در مهارت آموزی و گرایش به سمت مهارت های نرم هستیم

 

طلیعه چهارشنبه رضوی با امضاء تفاهمنامه

«عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری مشهد: گام دوم انقلاب، گام بلند ترویج و توسعه مهارت آموزی است / به دنبال الگوسازی در مهارت آموزی و گرایش به سمت مهارت های نرم هستیم

 

 
 
 مهــرداد عظیــمی معاون وزیـر تعـاون،کـار و رفـاه اجتمـاعی و رئیس سـازمان آمـوزش فنـی و حـرفه ای کشور  و هیأت همراه در اولین برنامه سفر به مشهد مقدس، در مراسم انعقاد تفاهمنامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و شهرداری مشهد مقدس شرکت کردند.
 
گام دوم انقلاب و ترویج توسعه مهارت
«مهرداد عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه کشور در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: توفیق خدمت در نظام مقدس اسلامی ایران، موجب سرور و مباهات و فرصتی ذی قیمت برای نشان دادن توانمندی و ظرفیت‌های غنی ایران اسلامی است. 
 
وی با تبیین اهمیت مهارت آموزی در اشتغال پایدار گفت: در حالی که اشتغال، مطالبه جدی از دولت است در هر استان که حضور پیدا کرده‌ایم، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آن استان از ما درخواست نیروی کار ماهر داشتند، این نشان دهنده ضرورت تجدید نظر در نگرش به مقوله مهارت و نهضت مهارت آموزی است.
 
وی با تبیین ارائه آموزش‌های نظری در گام اول انقلاب، گفت: با توجه به تأکید اساسی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب بر ضرورت نهضت مهارت آموزی، گام دوم، گام بلند توسعه مهارت  آموزی و ترویج آموزش‌های مهارت پایه خواهد بود.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، تعامل با بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی از جمله گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا هلدینگ‌های پتروشیمی، فولاد و ... را راهبرد دوره جدید سازمان برای گسترش مهارت آموزی و اشتغال پایدار برشمرد.
 
شهرداری مشهد، مجموعه‌ای خوش سابقه از گذشته تاکنون
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شهرداری مشهد به عنوان مجموعه‌ای موفق و کارآمد در کشور از گذشته نام برد و گفت: امضاء تفاهمنامه با آموزش فنی و حرفه‌ای نشان دهنده درک بالای مدیران شهرداری مشهد از اهمیت مهارت آموزی و توسعه سرمایه انسانی است.
«عظیمی»، افزود: به امید خدا این تفاهمنامه و همکاری با شهرداری مشهد آغاز تعامل با شهرداری سایر شهرهای کشور و الگوی جدیدی از بردن مهارت به شهرها باشد.
 
از آموزش های مهارتی در شهرداری استقبال می کنیم
 «محمدرضا قلندر شریف»، شهردار مشهد مقدس، در ادامه بازآموزی مهارت نیروی شاغل را یک ضرورت انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: از آموزش‌های بازآموزی به ویژه آموزش‌های مهارتی برای نیروی انسانی بدنه شهرداری استقبال می‌کنیم.
‌ بر اساس این گزارش هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، تحقق اهداف اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص ماهر و کارآمد با نیاز بازار کار و ارتقاء توان کارآفرینی، آموزش‌های مهارتی مورد نیاز شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه دو دستگاه و ... می باشد.
 
 
  •  
نظرات:

loader