1395/12/23 تعداد بازدید: 1866
print
تاکید معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی بر نیاز جامه امروز به آموزش های مهارتی

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای کاملا عملیاتی، مهارتی و توام با خلاقیت و نوآوری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سید جواد حسینی در مراسم تجلیل از مدال آوران هفدهمین مسابقات ملی مهارت با تقسیم نظام آموزشی به نظام های رسمی شامل آموزش و پرورش و آموزش عالی و نظام غیر رسمی آموزش مهارتی اظهار کرد: در سطح دنیا انتقادان جدی بسیاری به نظام های رسمی وارد است که غیر کاربردی و غیرعملیاتی و غیر مرتبط بودن با جامعه از جمله این ایرادات است.

وی افزود: این نظام ها نوآورانه و مبتنی بر خلاقیت و تفکر انتقادی نبوده و نمره گرا و تست و کنکور گراست و ایراد جدی بی عدالتی آموزشی نیز بر آن وارد است که موجب تشدید و تثبیت و تشریع شکاف طبقاتی می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند رافع انتقادات وارده به نظام های مذکور باشد زیرا کاملا عملیاتی و مهارتی بوده و توام با خلاقیت و نوآوری است.

حسینی با اشاره به تعداد مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد استان از آن به عنوان ظرفیت بی بدیلی نام برد که بر جامعه بسیار کارکرد دارد.

وی آموزش های مهارتی کاربردی را نیاز جدی جامعه عنوان و اضافه کرد: جامعه به شدت به آموزش های ارگانیکی جامعه محور نیاز دارد و این چیزی است که فنی و حرفه ای هدف قرار داده است.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی از زود بازدهی به عنوان امتیاز قابل توجه آموزش های مهارتی یاد کرد که فرد را در زمانی اندک به بازار کار متصل می کند.

حسینی تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای توانسته است که در بازار کار تغییر نگرش ایجاد نماید و کارآفرینی را که نیاز جدی امروز است، به جامعه تزیرق کند.

وی بیان کرد: آموزش های فنی  و حرفه ای نیاز محور بوده و بر اساس نیاز جامعه تعریف می شود و شواهد نشان می دهد این آموزش ها در زمینه هایی مثل صرفه جویی در انرژی، مدیرت منابع آب، مهارت های پیشرفته و .... ورود مناسبی داشته است.

وی با اشاره به روند افزایش آسیب های اجتماعی از اموزش های فنی و حرفه ای به عنوان عاملی اثر گذار در کنترل و کاهش این آسیب ها نام برد و تاکید کرد: این آموزش ها گامی بزرگ در جهت عدالت آموزشی است.

نظرات:

loader