1395/11/10 تعداد بازدید: 1786
print
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توسعه جهشی کشور از مسیر آموزش های فنی و حرفه ای میسر می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه هفدهمین مسابقات ملی مهارت تأکید کرد: توسعه جهشی کشور از مسیر آموزش های فنی و حرفه ای میسر می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از مدال آوران هفدهمین مسابقات ملی مهارت که در محل هتل المپیک برگزار شد،بیان داشت: در این سال ها تلاش کرده ایم تا جایگاه مهارت آموزی را در سیاست ها و برنامه ریزی های کشور ارتقا دهیم، اما هنوز مسیر طولانی را پیش رو داریم.

 

وی با اشاره به اینکه جوامعی موفق هستند که افراد در آن دارای مهارت های متعدد باشند، تأکید کرد هر ایرانی باید به مهارت تجهیز شود.

دکتر ربیعی با تاکید بر اینکه آموزش نظری افراد را دارای مهارت نمی کند، بیان داشت: کشور ما نیاز به توسعه جهشی دارد و این امر از مسیرآموزش های فنی و حرفه ای می گذرد.

در ادامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: از 700 هزار شغلی که در سال 1394، ایجاد کردیم، حدود زیادی از افراد دارای مهارت بودند به طوریکه رابطه معناداری بین تحصیل، مهارت و اشتغال آنان وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه جذب منابع  از بازار سرمایه، نظام بانکی و سرمایه‌های جذب شده بسیار دشوار جذب می‌شود،‌ گفت:‌ علاوه بر سرمایه‌گذاری خارجی،‌ توسعه بازارهای پولی و مالی، تجمیع سرمایه‌های خرد و ایجاد بازارهای جدید باید به نقش بهره‌وری در برنامه‌های رشدمان توجه کنیم.

وی بیان داشت:‌ بهره‌وری باید بخشی از 100 هزار میلیارد تومان مورد نیاز برای رشد اقتصادی تأمین کند و این برنامه‌ریزی‌ها تا جایی پیش رفته که 20 هزار میلیارد تومان از آن را شامل شود؛ بهره‌وری با نیروهای کاری که در حوزه کارشان امکان بهبود آن را دارند، محقق می‌شود.

دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: نیازمند استانداردسازی در حوزه کار هستیم به طوریکه افراد شاغل در این حوزه جنبه‌های جدید از شغل را ایجاد می‌کنند و در این باره علاوه بر بهره‌وری نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم.

وی خطاب به مشارکت‌کنندگان در هفدهمین مسابقات ملی مهارت و کارآموزان گفت:‌ ما نیاز به ایده و خلاقیت در حین کار داریم و این هم ازطریق سازمان آموزش فنی حرفه‌ای و تلاش‌هایی که کارآموزان می‌کنند، محقق می شود.

وی با اشاره به بخش رسانه‌ها، دولت و مردم در زمینه افزایش فرهنگ مهارت‌آموزی خاطر نشان کرد: باید فضایی درست کنیم تا هر ایرانی احساس کند برای بقای خودش نیاز به مهارت دارد.

دکتر ربیعی در ادامه به دستور کار شورای عالی اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: در نشست اخیر، کارآموزی فارغ التحصیلان را در محیط واقعی کار تصویب کردیم.وی یادآورشد: طبق برنامه ششم قرار است ٢٠٠ هزار نفر کارورزی انجام دهند که بخشی از حقوق آنها را دولت و بخشی را کارفرما عهده دار می شود.

دکتر ربیعی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه آموزش‌های سیار در سال 95 بود خاطر نشان کرد:‌ از این طریق 200هزار آموزش ارائه شده است و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان داشت:‌ کارورزی در برنامه ششم توسعه کشور از مسیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد و موافقت آن نیز از طریق رئیس‌جمهور گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه تأکید کرد: هر ایرانی باید مهارتی داشته باشد و جامعه ای را بسازیم که همه در آن با پشتگرمی و دل خوشی جامعه ایرانی را روز به روز جلو ببرند.



نظرات:

loader