1396/07/13 تعداد بازدید: 727
print
نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر تعاون درباره شرایط مربیان حق التدریسی فنی و حرفه ای قانع شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت، از توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال محمودزاده و حسین زاده دو تن از نمایندگان مجلس درخصوص شرایط مربیان حق التدریسی فنی و حرفه ای قانع شدند


به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی  (چهارشنبه 12 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال جلال محمودزاده و عبدالکریم حسین زاده نمایندگان مهاباد و نقده از دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص علت عدم تعیین تکلیف تبدیل وضعیت مربیان حق التدریسی فنی و حرفه ای، با 105 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در صحن پاسخ های وزیر را قانع کننده دانستند.

گفتنی است زهرا ساعی در توضیح سوال این نمایندگان از وزیر تعاون مطرح کرد که در سال 1393 قانون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریسی فنی و حرفه ای ابلاغ و مقرر بود مربیان با سابقه تدریس از سال 91 و پیش از آن با مدرک فوق دیپلم به بالا تبدیل وضعیت شوند، ولی عملا در دفترچه آزمون ابلاغی شرطی با این مضمون که مربی متقاضی تبدیل وضعیت می یابد، بالاجبار نیز سابقه تدریس داشته باشد اضافه شد که به وضوح خلاف قانون بود و نمی بایست طرح می شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 92 و 93 اصولا و به دلیل فقدان اعتبار لازم این عده از گردونه تدریس حذف گردیدند بدین صورت که اساساً دعوتی از آنها به عمل نیامد، حال چگونه است که چنین شرط غیرمنصفانه ای که علت آن سازمان فنی و حرفه ای بوده، دامنگیر کسانی شود که واجد شرایط لازم بوده و باعث شود تا افراد باتجربه از تبدیل وضعیت منع شوند.

وی تاکید کرد: تعداد این افراد در سطح کشور به یک هزار نفر می رسد و این افراد حتی اجازه آزمون نیافته و یا آنکه دعوت به مصاحبه نشده اند، بنابراین سازمان فنی و حرفه ای متعهد به تبدیل وضعیت 4 هزار و 876 نفر از این عده می باشد. دلیل تعلل در این خصوص چیست؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وزیر تعاون درخصوص سوال نمایندگان مذکور در کمیسیون مربوطه گفت که تغییر شرایط تبدیل وضعیت مستلزم تغییر آیین نامه و جذب افراد منوط به صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان امور اداری و استخدامی است و اقدامات به عمل آمده درخصوص آموزش فنی و حرفه ای، منابع انسانی مورد نیاز باید تامین شود .

 

نظرات:

loader