هدف آموزش فنی و حرفه ای پرورش کارآفرین است
1400/10/04 تعداد بازدید: 127
print
هدف آموزش فنی و حرفه ای پرورش کارآفرین است

مراکز فنی و حرفه ای در جهت دهی کارآفرینان و افراد دارای استعداد کارآفرین به سوی کارهای مولد و فعالیتهای اقتصادی مورد نیاز جامعه و زود بازده نقش موثری دارند . جهت گیری اصلی آموزشهای فنی و حرفه ای ، انتقال فن و حرفه و مهارت به فراگیران است . آموزش های فنی و حرفه ای می تواند فرد را برای احراز شغل ، حرفه و کسب و کار آماده نماید، یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد

 

هدف از این آموزشها، افزایش توانایی های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوبتر کار در محدوده وظایف شغلی است .

از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور است و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار می باشد ، انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار کشور ایفا می کنند . این آموزش ها به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور  و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در کارآفرینی و اشتغال دارد . این آموزشها هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات فناوری دچار کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.

 در واقع خصیصه این آموزش ها، نوعی پرورش ” کارآفرین ” است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی ، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند .

نظرات:

loader