1395/12/24 تعداد بازدید: 2315
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در جمع روسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: امروز مساله ما اشتغال است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و روسای مراکز آموزشی استان که با هدف تبیین برنامه ها و اولویت های سال 1396برگزار شد، با تاکید بر این نکته که آموزش های مهارتی بایستی منجر به اشتغال گردد اظهار کرد: بنابراین بایستی آموزش ها همه ساله بر اساس نیاز بازار کار تعریف و ارائه شود.

وی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای به عنوان تنها مرجع مهارت آموزی برای خروجی نظام اموزش عمومی در آموزش و پرورش و آموزش های تخصصی وزارت علوم نام برد.

رحیمی با بیان اینکه خراسان رضوی از نظر کمی دارای بالاترین سقف آموزش در سطح کشور می باشد  و در دسته بندی سازمان در رده استان های برتر قرار می گیرد خاطر نشان کرد: البته این مساله 100درصد برای ما رضایت بخش نیست چراکه معیار ما اشتغال کارآموزان مراکز آموزشی است بنابراین باید به دنبال راه حل های کاربردی برای افزایش آمار اشتغال بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به محدودیت منابع سازمانی  و دولتی تاکید کرد: لازم است تا ظرفیت ها یجددیدی برای توسعه آموزش های مهارتی شناسایی شود.

وی همچنین از شکل گیری خیرین فنی و حرفه ای در استان خبر داد و گفت: این تشکل در سال آینده رسما اعلام موجودیت خواهد کرد.

وی استفاده از ظرفیت صاحبا ن مشاغل و همچنین استفاده از ظرفیت های it  وict و شبیه سازها را به عنوان ظرفیت هایی برشمرد که قابلیت استفاده در آموزش های فنی و حرفه ای را دارا هستند.

 

 

نظرات:

loader