1398/09/11 تعداد بازدید: 1001
print
نخستین مسابقات مهارتی معلولان کشور با حضور ۱۶۴ رقابت کننده در مشهد برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی روز شنبه در نشست مشترک با مدیرکل بهزیستی این استان گفت: این مسابقات که برای نخستین بار برگزار می شود در سه رقابت برای چهار گروه معلولیت برنامه ریزی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی : نخستین مسابقات مهارتی معلولان کشور با حضور ۱۶۴ رقابت‌کننده در مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی روز شنبه در نشست مشترک با مدیرکل بهزیستی این استان گفت: این مسابقات که برای نخستین بار برگزار می‌شود در سه رقابت برای چهار گروه معلولیت برنامه‌ریزی شده است.

افشین رحیمی افزود: از جمله اهداف برگزاری این مسابقات می‌توان به کشف استعدادهای برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، آگاهی بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به وجود امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین معلولان اشاره نمود.

وی ادامه داد: این مسابقات ویژه معلولان مشهد بود اما به دلیل علاقه‌مندی و استقبال معلولان ۲۲ نفر از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی و ۱۶ نفر نیز از استان سیستان و بلوچستان در آن شرکت می‌کنند.

وی گفت: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در چهار گروه معلولیت جسمی، نابینا، ناشنوا و معلولان ذهنی شرکت کرده‌اند.

رحیمی افزود: شرکت کنندگان در سه رشته مهارت‌های کامپیوتر(ICDL) ، دوخت کیف چرمی با دست و گلیم از دهم آذر ماه مدت ۲ روز بایکدیگر رقابت می‌کنند و نفرات برتر این دوره از مسابقات همزمان با ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلولان طی مراسمی تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش مهارتی اقشار مختلف جامعه و توانمندسازی آنان در جهت اشتغال پایدار است که در این راستا در جهت تحقق عدالت اجتماعی، آموزش مهارتی به معلولان نیز در این سازمان انجام می‌شود.

وی گفت: هم اکنون یک مرکز دولتی و سه آموزشگاه آزاد در استان خراسان رضوی آموزش‌های مهارتی و فنی به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۱۲۳ هزار و ۳۷۲ نفر دارای معلولیت در بهزیستی این استان پرونده دارند.

حمیدرضا پوریوسف افزود: معلولان جسمی و حرکتی با ۵۴ هزار نفر بیشترین جمعیت معلولان زیرپوشش این اداره کل را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ارائه خدمت به این قشر و توانمندسازی آنان از مهمترین وظایف است که با برگزاری نخستین مسابقات مهارتی ویژه معلولان تلاش شده مهارت‌های این قشر به جامعه نشان داده شود.

وی گفت: هزینه کمک معیشتی نیز به حساب ۹۵ درصد معلولان زیرپوشش در این استان که از یارانه دولت بهره‌مند هستند واریز شده و پنج درصد باقی مانده هم در مرحله بررسی وضعیت هستند.

پوریوسف با اشاره به مشکلات ناشی از سهمیه‌بندی بنزین برای معلولان افزود: با توجه به اینکه معلولان جسمی و حرکتی و معلولان شدید به وسایل حمل و نقل وابستگی دارند لذا افزایش قیمت سوخت موجب بروز مشکلاتی برای این قشر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ نفر از معلولان زیرپوشش دارای موتورسیکلت سه چرخ هستند که به دلیل عدم پلاک‌گذاری این موتورسیکلت‌ها فاقد کارت سوخت بوده و مجبورند از بنزین با نرخ آزاد استفاده کنند.

وی گفت: هزینه گازسوز کردن خودروها نیز برای معلولان زیرپوشش بسیار زیاد است.

پوریوسف افزود: با پیگیری انجام شده توسط این اداره کل قرار شد مشکلات سوخت مصرفی معلولان در جلسه کمیته مدیریت سوخت خراسان رضوی که با حضور استاندار برگزار می‌شود، مطرح و راهکار لازم برای آنها ارائه شود.

استان خراسان رضوی دارای ۶.۴ میلیون نفر جمعیت است.

۱۲ آذر ماه روزجهانی معلولان نامگذاری شده است.

                           
   
 
   
 
   
 
 
 
   
 
   
 
   
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات:

loader