1401/09/07 تعداد بازدید: 235
print
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مهارت آموزی نقطه آغاز سعادتمندی جوانان می باشد  پیاده سازی ابر پروژه نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست وبیناری مدیران ستادی و استانی، مهارت آموزی را نقطه آغاز سعادتمندی جوانان عنوان کرد.

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با تبریک هفته بسیج، اعلام داشت: ملت ایران طی این43سال مانند یک بسیجی واقعی، بدون هیچ توقع و انتظاری با خدا معامله کرده اند و انقلاب اسلامی، مانند آیینه تمام‌نمایی فرا روی ماست که در آن هرکجا نظام سلطه عوامل بیگانه در مقابل کشورمان قرار گرفته، شکست خورده است.

وی افزود: سهم و نقش ملت ایران و انقلاب اسلامی در باز طراحی جدید منطقه و جهان بسیار مهم است، جمهوری اسلامی ایران، دشمن را در نقطه‌ای قرار داده که با همه وجود، خودش به میدان بیاید. دشمنان اینک به این نتیجه رسیده اند که در فتنه اخیر ایران شکست خورده اند و تجزیه سیستان و بلوچستان و خوزستان را هدف گذاری کرده بودند، اما به صراحت اعلام کردند که ناکام ماندند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اذعان داشت: ایرانیان، هرگز اجازه نمی دهند که عزت و یکپارچگی آنان دچار خدشه شود و ایرانیان بلوچی، ایرانی کرد، ترک و عرب، هیچ تفاوتی با هم ندارند، زیرا در ایرانی بودن مشترک هستند و همگی افتخار می کنیم که زیر یک پرچم و نظامی مقتدر هستیم.

حسینی نیا در ادامه با اشاره به اهداف اصلی سازمان، افزود: مهارت، کلید اشتغال پایدار است و هر جوان باید یک مهارت یاد بگیرد. زیرا مسیر خوشبختی جوانان از مهارت آموزی شروع می شود.

وی با تأکید بر رصد مهارت آموزی در محیط کار واقعی با حداکثر ظرفیت به عنوان یک گره از شبکه مهارت آموزی، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی در جهت ترویج طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی، نخلستان، کهاد و … در راستای توانمندسازی و اشتغال پذیری جوانان بسیار ضروری می باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اعلام آمادگی در خصوص واگذاری مراکز دولتی به بخش خصوصی با هدف توسعه آموزش های مهارتی توسط مردم، اظهار داشت: وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دولتی، حاکمیتی، سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای می باشد و در جایی که بخش خصوصی قادر به سرمایه گذاری نیست و یا علاقه ای برای ورود ندارد، بخش دولتی پاسخگوی نیاز مهارتی خواهد بود.

وی بیان اینکه هیچ نیاز آموزشی و مهارتی را در این سازمان بی پاسخ نمی گذاریم، خاطرنشان ساخت: بخش خصوصی به ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد می بایست تحت عنوان مسئولیت اجتماعی و خیرین مهارتی بیش از پیش وارد گسترش مهارت آموزی به صورت آموزش به افراد بی بضاعت شوند به صورت آموزش به افراد بی بضاعت،  ترویج فرهنگ مهارت آموزی، عدم تمرکز در یک رشته مهارتی و ... شوند.

 حسینی نیا در ادامه با تأکید بر توسعه طرح آموزش مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: در راستای اجرای بند ۲ سیاست های کلی اشتغال و بند ۵ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و از سوی مقام عالی وزارت به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی اجرای طرح ابلاغ شده و با هدف جلب مشارکت عمومی جامعه برای استفاده از امکانات و توانمندی های مردم در گسترش مهارت و توسعه اشتغال، بدون ایجاد هزینه برای دولت اجرا می شود و آشنایی با محیط کسب و کار و ایجاد خودباوری در مهارت آموز، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های اقتصادی به منظور شناسایی و جذب نیروی کار توانمند، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی، از جمله اهداف این طرح می باشند و شک نکنید که نقطه آغاز سعادتمندی جوانان در مهارت آموزی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان با اشاره به اهتمام دولت در دنبال کردن طرح تحول در جامعه و گسترش نهضت مهارت آموزی به عنوان یک ابر پروژه در گام دوم انقلاب اعلام کرد: دنیا بر سطح عمود استارت‌آپ و اسکیل آپ بنا شده است و مهارت آموزی به عنوان حلقه بین استارتاپ و استیل آپ می باشد که منجر به تولید انبوه و ثروت ملی می شود.

وی از پیاده سازی ابر پروژه نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب دارد در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد و افزود: مهارت آموزی ابر پروژه ملی کشور ما است.

معاون وزیر کار، بیان داشت: در بهمن ماه سال جاری از مسابقات مهارت کارگری در بین شرکت های فعال کارگری به صورت تیمی با بهره گیری از ظرفیت حامیان، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های مهارتی در مناطق محروم(۲۰۲۰)، عشایر و روستائیان که نیاز به اقدامی نمادین دارد، گفت: طرح آموزش مهارت سیال و ارائه آموزش های مهارتی در محل کارآموزی مهارت آموز مانند طرح هجرت، باید آسیب شناسی شود و با کمک شرکای اجتماعی آغاز شود.

حسینی نیا بهترین سرمایه گذاری هزینه برای آموزش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی به طرق مختلف، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه بر قدم بسیار خوبی برای ترویج مهارت آموزی بود و برگزاری نمایشگاه مذکور با شعار: «جوان، مهارت و توسعه» در مصلی امام خمینی(ره) در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: دولت باید یارانه مهارت به مردم اختصاص دهد با شعار هر جوان ایرانی، یک مهارت، که این موضوع را در سازمان برنامه و بودجه هم مطرح کرده و نظر مساعد آنان را جلب کردیم.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارتباط با رسانه ها اعم از صدا و سیما و برنامه های خبری در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی را در مسیر اشتغال زایی بسیار مؤثر دانست و گفت: تاق های بازرگانی و اصناف نیز شرکای بسیار خوبی برای مهارت آموزی هستند.

حسینی نیا در پایان با تقدیر از همراهی و تلاش همکاران ساعی و خدوم سازمان، اظهار داشت: در مسیر خطیر مهارت آموزی همه ما خدمتگزار مردم هستیم.

 

نظرات:

loader