1401/03/18 تعداد بازدید: 235
print
 معاون وزیر تعاون: یک میلیون دانش آموخته دانشگاهی فاقد مهارت هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت آموزی در بین دانشجویان امری مهم است، گفت:یک میلیون دانش آموخته دانشگاهی فاقد مهارت در کشور شغلی ندارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  غلامحسن حسینی نیا در جلسه تفاهم ‏نامه اجرای طرح مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب و کارهای نوین  که در سالن جلسات تربیت مربی کرج برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بسیار مهم و اثرگذاری است که در تاریخچه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حلقه مهارتی سبب فعالیت‌های دانش بنیان در کشور است و برای تمهید مهارت های مشاغل آینده که بر پایه تکنولوژی نوین استوار می شود، افزود: امروز بعد از چندین ماه که فعالیت‌های مستمری انجام شده با عزم راسخ توانستیم این تفاهم نامه را برای جامعه فارع التحصیلان دانشگاهی  اجرایی کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه یکی از ثروت‌های جامعه ما جوانانی هستند که منتسب به سمت دانشگاهی هستند، عنوان کرد: جامعه چند میلیونی دانشگاهی ما در کشور بسیار زیاد است که جزو ثروت ما محسوب می‌شود و امروز با این تفاهم نامه حلقه توانمندسازی جامعه ما کامل و فارغ التحصیلان دانشگاه با اضافه شدن بحث‌های مهارتی که مورد نیاز روز است می توانند بازار کار خود را در کشور پیدا کنند.

حسینی‌نیا با اشاره به تدوین استانداردهای مهارتی مشاغل آینده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، عنوان کرد: حدود یک میلیون جوان دانشجو داریم که به دلیل نداشتن مهارت، توانایی ورود به بازار کار را ندارند.

وی با اشاره به  طرح «کهاد » که از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه دانشگاه، است، خاطرنشان کرد: طرح کهاد با هدف آشنایی دانشجویان با مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنها با توجه به سیاست  توسعه توانایی های مهارتی دانشجویان دانشگاهی  و اجرای دوره‌های مهارت آموزی برای جامعه هدف دانشجویان است. 

 حسینی نیا با اشاره به اینکه ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها سبب گسترش فعالیت های دانش بنیان و تمهید مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی‌های نوین در کشور می‌شود، گفت: امروز بعد از چندین ماه برنامه ریزی، طراحی نقشه راه و جذب شرکای اجتماعی موفق به اجرای طرح «نخلستان»  شدیم.

وی عنوان کرد: تمرکز زدایی آموزش‌های مهارتی ویژه مربیان در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای و راه اندازی پارک علم و فناوری مهارتی در این مرکز ایحاد می‌شود.

نظرات:

loader