1401/03/31 تعداد بازدید: 300
print
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:توسعه اشتغال و کاهش بیکاری نیازمند تغییر رویکردهای آموزشی است

شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برای توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نیازمند تغییر رویکردهای جاری این سازمان و آموزش های ارایه شده به مخاطبان هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا شاه پسند در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: رویکردهای جاری این سازمان دوره دیدن فرد و خروج او از مرکز است که این کافی نیست و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی در این راستا کمک کننده است.

وی یکی از رویکرهای سازمان فنی و حرفه ای را طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار عنوان کرد و یادآورشد: این طرح از سوی رییس اتاق اصناف کشور برای مشارکت در اجرا به کلیه اتاق های اصناف  ابلاغ شده است و الزاماتی نیز دارد که برای شکل گیری طرح به استان ها ابلاغ شده است.

شاه پسند با بیان اینکه آینده بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد، اظهار داشت: افرادیکه به محیط کار واقعی ورود پیدا می کنند با رسم و راه بنگاهداری و مدیریت یک بنگاه صنعتی و اقتصادی آشنا میشوند و علاوه بر اینکه قابلیت های حرفه ای و فنی را کسب می کنند رفتار درست با ارباب رجوع و ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه را فرامی گیرند.

وی دغدغه دیگر این سازمان را نداشتن مهارت بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای جذب در بازار کار عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا با اجرای طرح " کهاد" برخی از دانشجویان حین تحصیل قابلیت های ویژ ای را در درجه اول بر اساس رشته تحصیلی و در درجه دوم بر اساس علاقه خود یاد می گیرند.

شاه پسند همچنین به مهارت آموزی فارغ التحصیلان نظام دانشگاهی برای وصل شدن به بازار کار اشاره کرد و گفت: طرح "نخلستان" نیز به همین منظور و عمدتا با رویکرد مهارت های دانش بنیان از سوی سازمان فنی و حرفه ای اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در کارگروه مهارت آموزی شکل گرفته در سازمان فنی و حرفه ای کشور همه اجزای زنجیره اشتغال و بخش های صنعتی، خدماتی و بنگاه‌هایی که سمت تقاضای نیروی کار را تشکیل می‌دهند آورده شده است تا تعادلی بین عرضه و تقاضای نیروی کار ایجاد شود.

نظرات:

loader