1401/09/23 تعداد بازدید: 257
print
 مرتضوی در ششمین نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی مطرح کرد؛ توسعه نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب اسلامی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی بر توسعه نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «سیدصولت مرتضوی» در ششمین نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی که با حضور «مجید انصاری» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور و سایر اعضای حقوقی و حقیقی این شورا برگزار شد بر احیای نظام استاد شاگردی با محوریت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد.


وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح استاد شاگردی و آموزش در محیط کار واقعی از سوی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، افزود: نگاه ما در وزارتخانه، نگاه به جامعه است و طرح‌های مذکور کمک شایانی به اشتغال جوانان می‌کند.

«مجید انصاری» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این نشست با تأکید بر رفع خلاء مهارت‌آموزی جوانان گفت: مهارت‌آموزی موجب اشتغال‌زایی جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
 
وی، توسعه نهضت مهارت‌افزایی را موجب گره‌گشایی از معضل بیکاری دانست.


«غلامحسین حسینی‌نیا» دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، در این نشست گزارشی پیرامون عملکرد دبیرخانه این شورا در دولت مردمی سیزدهم با محوریت ارائه ساز‌ و کار لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازارکار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی، نظام طبقه‌بندی مشاغل و صلاحیت حرفه‌ای، بررسی آیین‌نامه نحوه تعیین انجمن‌های علمی، حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و صفوف حرفه‌ای و شغل جهت عضویت در ارکان نظام، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و دستاوردهای تیم‌های ملی مهارت کشورمان در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ ارائه کرد.
 
وی با اشاره به نقش مهم اصناف در آموزش مستقیم محیط کار واقعی گفت: مرکز ثابت دولتی و آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور است که با همکاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی انقلاب بزرگی در عرصه مهارت‌آموزی کشور ایجاد خواهد شد.
 
در این نشست اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی به بحث و تبادل نظر در زمینه تصویب و اصلاح دستورات جلسه پرداختند.

 

نظرات:

loader