1400/06/30 تعداد بازدید: 428
print
غلامحسین حسینی نیا:دیپلماسی مهارت و توسعه روابط بین المللی با شرکای خارجی از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای است

 غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست وبیناری با رئیس موسسه توسعه کارآفرینی هند، «دیپلماسی مهارت» و توسعه روابط بین المللی با شرکای خارجی را از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان، 30 شهریور سال جاری در نشست وبیناری با سونیل شوکلا، مدیرکل موسسه توسعه کارآفرینی از فراهم شدن فرصت گفتگو و تبادل نظر بین دو کشور در فضای مجازی با توجه به شرایط پاندمی کرونا ابراز خرسندی کرد.

حسینی نیا گفت: با استقرار دولت جدید در کشور، بحث تعاملات بین المللی به ویژه ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه از اولویت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر تعاون گفت: ظرفیت های خوبی از نظر دانش و پژوهش در حوزه کارآفرینی در ایران ایجاد شده است که برای هر دو طرف نوید بخش همکاری های سودمند و اثربخشی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به این که برنامه های خوبی برای همکاری مشترک تدوین شده است گفت: گام اصلی، عملی کردن این برنامه و تدوین نقشه راه است.

وی افزود: برای عملی کردن دستور کار مشترک از تمام ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای این سازمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سایر دستگاه ها به ویژه وزارت صمت استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: زمینه های لازم را برای اجرایی شدن دستورکار مشترک و تدوین نقشه راه فراهم می کنیم.

حسینی نیا با اشاره به سابقه همکاری خوب بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و موسسه توسعه کارآفرینی هند گفت: فعالیت های خوبی در حوزه تربیت مربیان پیش بینی شده است و امیدواریم این جلسه مشترک به تدوین برنامه ها و نقشه راه آینده برای همکاری های بیشتر منجر شود.

وی تصریح کرد: باید در ادامه راه، تمرکز بیشتری در حوزه تکنولوژی های نو داشته باشیم و موارد این چنینی را با کمک هم گسترش دهیم.

حسینی نیا همچنین گفت: خوشبختانه در این راه پشتیبانی و حمایت دانشگاه تهران، زمینه بسیار خوبی برای پشتیبانی علمی از این اقدام را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: امروز دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، با تمرکز روی دانش روز کارآفرینی و تربیت بیش از یک هزار نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و دکتری گام های موثری در این راه برداشته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، پذیرش مربیان کارآفرینی در دوره های بین المللی، ارائه مشاوره و کارگاه آموزشی در خصوص کسب و کارهای کوچک، تعامل فناوری با تبادل کارشناس و بازدیدهای علمی- آموزشی از ظرفیت های دو طرف از جمله زمینه های همکاری های مشترک آتی خواهد بود.

در این نشست وبیناری سونیل شوکلا، مدیر کل و رامان کوجال، نماینده موسسه توسعه کارآفرینی هند به صورت برخط  نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

بنا براین گزارش، رضا محمدکاظمی، مشاور رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در امور بین الملل، رضا محمدیان، رئیس اداره دوجانبه دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، علی اصغر موقاری، کارشناس میز هند وزارت امور خارجه، رضا نصری، مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و رضا باجولوند، رئیس مرکز تربیت مربی در نشست مذکور حضور داشتند.

 

 

نظرات:

loader