1401/05/11 تعداد بازدید: 266
print
رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به دنبال حمایت از توسعه مهارت آموزی و تدوین اساس نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستیم

رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جشنواره ملی مهارت تأکید کرد: به دنبال حمایت از توسعه مهارت آموزی و تدوین اساس نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «علیرضا منادی سفیدان» با تأکید بر پیگیری رتبه‌بندی مربیان فنی، بیان داشت: رتبه‌بندی مربیان به رقابت سازنده و ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از وظایف کمیسیون آموزشی، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، توجه به آموزش‌های مهارتی است گفت: اکنون در دنیایی هستیم که مهارت حرف اول را می‌زند و در اکثر کشورهای اروپایی دانشگاه‌ها رونق ندارد، بلکه افراد راهی مهارت‌آموزی می‌شوند تا از این طریق زودتر به اشتغال و معیشت دست یابند.

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری ادامه داد: در کشور ما موضوع مهارت مغفول مانده است و تنها سه درصد از جامعه را کارآفرینان تشکیل می‌دهند که بقیه افراد جامعه از کنار زمینه اشتغال این کارآفرینان امرارمعاش می‌کنند.

منادی سفیدان به زنجیره‌های تأمین اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها بخشی از این زنجیره تأمین هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند و بخش مهم این زنجیره نیروی انسانی ماهر هستند که در همه جای زنجیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نیروی ماهر و توانمند از طول تاریخ بوده است و ایرانیان افراد ماهر و کارآمد هستند.

منادی سفیدان با اشاره به اینکه نقطه آغاز آموزش مهارت در خانواده است، گفت: رتبه‌بندی معلمان را که از چندسال گذشته رها شده بود که در این دولت اجرایی شد و این امر به ارتقای کیفیت آموزش و حفظ کرامت معلمان می‌شود و ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه معلمان در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون آموزشی، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای افراد توانمند است، گفت: در گذشته نیروها از بیرون وزارتخانه می‌آمدند که امیدواریم در این دوره این اتفاق نیافتند.

وی ابراز امیدواری کرد: با شناختی که از زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم و با حمایت‌های مجلس، این وزارتخانه در مسیر بهتری قرار گیرد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه موردتوجه قرار گیرد.

نظرات:

loader