1401/09/21 تعداد بازدید: 345
print
 در پی ابلاغ مصوبه ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انجام شد؛ افزایش فوق العاده ویژه کارکنان سازمان تا سقف 50 درصد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پیگیری افزایش فوق العاده ویژه کارکنان این سازمان تا سقف 50 درصد خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «امیر میمنت آبادی»، توجه به منابع انسانی به عنوان عنصری هوشمند که با مهارت و خلاقیت خود نقش اساسی در سازمان خود ایفا می‌کند، بسیار ضروری برشمرد و بیان داشت: میزان حقوق و مزایای کارکنان خدوم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رغم عهده دار بودن وظایف مهم در ارائه آموزش های مهارتی منجر به اشتغال و یا پایداری اشتغال، در سطح بسیار پائینی قرار دارد و با  برقراری این فوق العاده ویژه تا سقف 50درصد دریافتی کارکنان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی نیروی انسانی کارآمد در یک سازمان جزو سرمایه‌های ارزشمند عنوان و تصریح کرد: با توجه به عدم پیش بینی دو مرحله افزایش حقوق در قانون بودجه سال 1401کل کشور ، به طبع بعد از برقراری مرحله دوم افزایش که همان  فوق العاده ویژه کارکنان این سازمان تا سقف  50 درصد می باشد ،  سازمان با کمبود اعتبار روبرو می گردد و ناچاریم بار مالی این افزایش را از محل صرفه جویی های سال جاری، تأمین و این کسری اعتبار را جبران کنیم. 

افزایش مرحله اول حقوق کارکنان در قالب قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 با بار مالی ماهیانه حدود160،000میلیون ریال ودر مجموع جهت 6 ماهه دوم سال 1401 حدود 960،000میلیون ریال می باشد.

افزایش مرحله دوم حقوق کارکنان در قالب افزایش فوق العاده ویژه تا سقف 50درصد با بار مالی ماهیانه حدود 180،000میلیون ریال و در مجموع جهت 3 ماهه آخر سال 1401 حدود 540،000میلیون ریال می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع، خاطرنشان ساخت: ابلاغ این مصوبه از لحاظ دریافتی و تأمین معیشت به نفع کارکنان این مجموعه به دلیل اعمال در حکم کارگزینی افراد و کمک شایانی به معیشت و رفاه خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد.

وی همچنین از پیگیری و رایزنی های مستمر سازمان جهت افزایش اعتبارات سازمان در  در لایحه بودجه سال 1402 جهت تامین اعتبارات مورد نیاز  بر اساس افزایش فوق العاده ویژه کارکنان این سازمان تا سقف  50 درصد خبر داد و گفت: بر اساس پیگیری های متعدد از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تشکیل کارگروه تخصصی و توجه ویژه اعضای آن به ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه مربیان و کارکنان این سازمان در تربیت نیروی انسانی و ایجاد و پایداری اشتغال، گام بلندی برای تحقق مطالبات و بهبود معیشت کارکنان برداشته شده است.

میمنت آبادی منابع انسانی سرمایه های اصلی سازمان و  کارکنان مراکز را نمایندگان اصلی سازمان در خط مقدم جبهه نهضت مهارت آموزی برشمرد و اظهار داشت: بازدیدی از سوی کارگروه تخصصی مدیران و کارشناسان سازمان امور استخدامی کشور از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری مراکز دولتی و خصوصی استان سمنان در تربیت نیروی انسانی ماهر با عنوان کاربینی، صورت گرفته است که در این کاربینی موارد مورد درخواست سازمان به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و جمع بندی مباحث به صورت گزارش آماده طرح در شورای گسترش سازمان امور اداری و استخدامی کشور می باشد.

نظرات:

loader