1401/09/03 تعداد بازدید: 261
print
 در نشست با اساتید بسیجی دانشگاه تهران تأکید شد: توسعه نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب  مهیا کردن جوانان به عنوان سرمایه های ملی برای مشاغل آینده

معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی و رئیس سازمان آموش فنی و حرفه ای کشور در نشست هم اندیشی توسعه مهارت های دانش بنیان در مناطق محروم و در جمع اساتید بسیجی دانشگاه تهران بر توسعه نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب و مهیا کردن جوانان به عنوان سرمایه های ملی برای مشاغل آینده تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان اینکه نقشه راه کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، بر سه مفهوم start up، skill up  و scale up بنا شده است، گفت: مهارت‌افزایی جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه های ملی با توجه به پیچیدگی های عصر حاضر و مقوله آمادگی برای ورود به آینده مشاغل و مشاغل آینده که متأثر از تکنولوژی های برافکن و روند پر شتاب آن است، بسیار ضروری می باشد.

وی کسب آموزش های مهارتی را موجب پیوند مستحکم بین افراد با بازار کار برشمرد و تصریح کرد: حرفه آموزی می تواند گام های دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را برای ورود به بازار کار مستحکم کند.

رئیس سازمان آموش فنی و حرفه ای، اذعان داشت: نهضت مهارت‌آموزی باید بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شکل گیرد و ضروری است در مسیری همچون گام اول انقلاب که نهضت سوادآموزی به فرمایش امام راحل ایجاد شد، گام برداریم.

وی با تأکید بر هم افزایی و تعامل بیش از پیش دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه جوانان در دانشگاه تا مرزهای دانش پیش می‌روند و علم روز را دارند با کسب مهارت های متناسب با نیاز بازار کار و دانش بنیان، می توانند خود را برای مشاغل آینده مهیا سازند. 

حسینی نیا، خاطرنشان ساخت: انتظار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از پایان تحصیلات و ورود به بازار کار، خیلی خواسته منطقی نیست و ضرورت دارد در کنار آموزش‌های عمومی باکیفیت در دانشگاه‌ها، در جهت آماده سازی آنان نیز دوره‌های مهارتی برای ورود به باز کار برگزار شود.

وی در پایان سخنان خود، ارائه آموزش های مهارتی را وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خواند و بیان داشت:  بی تردید تلاش های کسانی که در جهت مهیا کردن جوانان با ارائه آموزش های مهارتی اقدام می کنند، یک عبادت و کار مقدس است و ما در این سازمان کارمان را عبادت می شماریم.

 

در ادامه تولیت آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت، اذعان داشت: کسب علوم نظری برای راهیابی به بازارکار کاربردی ندارد ولیکن چنانچه مهارت توسط جوانان کسب شود، می توانیم تحولی در اشتغال کشور ایجاد کنیم.

حجت الاسلام قاضی عسگر، در پایان این نشست که دانشگاه علوم و حدیث شهرری برگزار شد، بر راه گشایی و رفع موانع مهارت آموزی توسط مسئولان و کسب مهارت های دانش بنیان توسط جوانان در جهت شکوفایی اقتصادی کشور تأکید کرد.

 


 

بر اساس این گزارش،  اساتید بسیجی استان تهران به منظور توسعه آموزش های مهارتی دانش بنیان در مناطق محروم از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی شهر ری بازدید کردند و با مهارت آموزان به گفت و گو پرداختند و این بازدید با همراهی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، معاون معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل حراست مرکزی و رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی این سازمان و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران انجام شد.

نظرات:

loader