1400/08/18 تعداد بازدید: 322
print
حسینی نیا: در حوزه مهارت آموزی نیازمند انتخاب مسیرهای تازه هستیم اهمیت نقش کارشناسان در تصمیم سازی ها

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست هم اندیشی با مدیران و کارشناسان معاونت آموزش گفت: در حوزه مهارت آموزی نیازمند انتخاب مسیرهای تازه هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حسینی نیا، 17 آبان سال جاری، در نشست هم اندیشی با مدیران و کارشناسان معاونت آموزش، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای از مهمترین سازمان های توسعه ای کشور است که با جایگاه واقعی خود فاصله دارد.

وی با اشاره به وجود چالش های موجود در مسیر آموزش های مهارتی گفت: باید با هم فکری و بسیج امکانات موجود، مشکلات  را برطرف کنیم.

غلامحسین حسینی نیا در ادامه گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) کشور به پنجه های کارآمد نیازمند است و بر این اساس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسئولیتی خطیر بر عهده دارد.

وی افزود: خوشبختانه فرصتی تاریخی در اختیارمان قرار گرفته است و باید با استفاده از ظرفیت «شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی» آموزش های مهارتی در کشور را سامان دهیم.

حسینی نیا با اشاره به اهمیت کار کارشناسی و نقش کارشناسان در تصمیم سازی های سازمانی گفت: در فرایند  تصمیم سازی باید کاستی ها را رفع کرده و برای تصمیم گیری درست،  بدنه تصمیم سازی باید تقویت شود.

وی همچنین گفت: توسعه منابع انسانی فقط مربوط به حقوق و مزایا نیست و مجهزکردن همکاران به دانش، تخصص و مهارتهای روز  چه در بعد شخصی و چه در بعد سازمانی می تواند به توانمندی سرماایه انسانی منجر شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای از بعد سرمایه های انسانی و تجهیزات و منابع، سازمان ثروتمندی است و بسترهای لازم مهیاست تا با کمک یکدیگر و هم افزایی ملی «نهضت مهارت آموزی» را در کشور ترویج و گسترش دهیم.

 حسینی نیا با تاکید بر ضرورت تحول در آموزش های مهارتی گفت: تغییر در تمامی حوزه ها امری اجتناب ناپذیر است و در حوزه خطیر مهارت آموزی نیز باید در مسیرهای تازه گام برداریم، پس باید چشم ها را بشوییم و مسیرهای تازه ای را انتخاب کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در این راستا به پارادایم شیفت نیاز داریم تا بتوانیم توانایی های ذاتی خود را توسعه دهیم.

وی با اشاره به تفاوت متولی و متصدی گفت: این سازمان متولی آموزش های مهارتی در کشور است اما در خیلی جاها به متصدی تبدیل شده است که باید این روند اصلاح شود.

وی  با تاکید بر توسعه و حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: تا می توانیم باید بخش خصوصی را آماده و توانمند کنیم و  تصدی گری در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای را به حداقل برسانیم.

در این نشست که با حضور غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش، امیرمیمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع، سید مازیار علوی، مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل و مدیران و کارشناسان حوزه معاونت آموزش حضور داشتند، تعدادی از مدیران و کارشناسان، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

نظرات:

loader