1395/12/24 تعداد بازدید: 1628
print

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی  و حرفه ای خراسان رضوی رضا سقاء خراسانی در جمع روسای ستادی و مراکز آموزشی این اداره کل، به تشریح و تبیین سند برنامه آموزشی و اجرایی سال 96 استان که به امضای ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان رسیده است، پرداخت و اظهار کرد: سند استان با 164 عنوان برنامه و براساس نیروی انسانی و منابع و ظرفیت های بومی تنظیم شده و مبنای ارزیابی عملکرد استان خواهد بود.

وی ضمن اشاره به افزایش چند درصدی تعهدات استان در سال آتی در مقایسه با سال 95، بر کیفی سازی آموزش ها تاکید کرد و افزود: 2 محور جدید در برنامه سال آینده افزوده شده است که آموزش در حوزه فناوری های نوین و راهبردی نظیر سلول های خورشیدی، بیوتکنولوژی گیاهی و گیاهان دارویی نمونه آن هستند که درنتیجه تعهد استان را 300 هزار نفر ساعت افزایش داده است.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را بخشی دیگر از حوزه کاری اضافه شده در سند سال 96 عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال 95تقریبا به 100درصد تعهدات دست یافته ایم، ادامه داد: اما بازهم تلاش بیشتری برای استفاده از ظرفیت های خالی و پر کردن آنها نیاز هست.

سقاء خراسانی همچنین از کاهش تصدی گری و افزایش کنترل و نظارت گفت و گفت: ضریب بهره برداری مراکز و کارگاه های استان در سال 95 ارتقا یافته است اما هدف ما ارتقاء بیشتر رقم 82 درصد می باشد.

وی در ادامه سخنان خود آموزشگاه های آزاد را بازوی اصلی سازمان خواند و اضافه کرد: بایستی برای حفظ و تقویت و کمک به آموزشگاه های آزاد کوشش نمود.

نظرات:

loader