1401/05/03 تعداد بازدید: 405
print
برنامه های هفته ملی مهارت اعلام شد

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برنامه های هفته ملی مهارت 31 تیر تا 6 مرداد هفته منتهی به «ششم مرداد ماه؛ روز ملی آموزش های فنی و حرفه ای» را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد جواد جامه بزرگی، گفت: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گرفته است، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی اصلی ارائه آموزشهای مهارتی، «جامعه محوری مهارت» را رویکرد  اصلی خود در سال 1401 قرار داده است.

وی این هفته را فرصتی ارزشمند برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای تجمیع فرصت ها و جلب توجه جامعه فعال به ارزش مهارت با حداکثرسازی نقش گروه های مرجع، نخبه و جریان سازِ دارای موقعیت تأثیرگذار عنوان کرد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی، اذعان داشت: «هفته ملی مهارت» هفته معرفی جایگاه آموزش های فنی و حرفه‌ای و تجلی جریان سازی مهارت است و همه اعضای خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دولتی و خصوصی باید خود را مسئول حضور در این رویداد مهم دانسته و در هر عرصه ای که می توانند به عنوان خادمین مهارت آموزی بهترین تعریف را برای فرهنگ مهارت آموزی به جامعه منعکس کنند.

وی ادامه داد: از این رو اجرای گسترده و هدفمند برنامه های فرهنگی، ترویجی، رسانه ای و اطلاع رسانی و ... در روزهای هفته ملی مهارت با بهره مندی از ظرفیت هم افزایی و اجماع ملی، ارزش مهارت را از نظر نگرش و برنامه ریزی در سطوح و بخش های مختلف ارتقاء می دهد .

جامه بزرگی تعامل با اصحاب رسانه ها،  همکاری و هماهنگی با صداوسیمای استان ها،  حضور فعال همکاران و خانواده ایشال در ترویج  و گسترش فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی با هدف ارتقاء توجه به ارزش مهارت با شعار «هر همکار، یک تریبون مهارت»، برگزاری مسابقات خلق ایده فرهنگ سازی مهارت برای همکاران و خانواده آنان در قالب کلیپ مهارتی، شعر، نقاشی، عکاسی و...  را از مهمترین برنامه های این هفته برشمرد.

به گفته وی، برگزاری جشنواره لباس همسان مهارتی، برگزاری مسابقه شب شعر مهارتی، نقش آفرینی مربیان در ترغیب مهارت آموختگان، برگزاری نشست با نمایندگان و اعضای کانون  های صنفی آموزشگاه های آزاد،  برنامه ریزی برای دیدار و نشست با نمایندگان مجلس، دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از مراکز آموزشی،  مکاتبه با استانداران مبنی بر تشکیل جلسه شورای مهارت،  مکاتبه با ائمه جماعات استان برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه،  برگزاری نشست های خبری،  برگزاری تورهای رسانه‌ای، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره با رویکرد شناسایی و تقدیر از فعالان پیشکسوتان خیرین و سفیران مهارت، از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

نظرات:

loader