1399/06/16 تعداد بازدید: 730
print
 افشین رحیمی گفت: جهش تولید با جهش مهارت محقق می شود.

پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به میزبانی آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.

 افشین رحیمی گفت: جهش تولید با جهش مهارت محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان که به منظور تعامل و همفکری بیشتر با نمایندگان مجلش شورای اسلامی عضو کمیسیون اجتماعی و طرح مسائل و مشکلات موجود و بازدید از مرکز آموزش هتلداری و گردشگری مشهد برگزار شد.

در ابتدای جلسه رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن خیرمقدم به حاضرین و اعضاء شورای هماهنگی دستگاه های اجرائی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از عملکرد آموزش های مهارتی در استان ارائه کرد.

وی با اشاره به وضعیت آمار استان در بخش های مختلف گفت: امروز برای جهش تولید باید جهش مهارت داشته باشیم تا بتوانیم شعار "جهش تولید با جهش مهارت" را محقق کنیم.

رحیمی گفت: جهش تولید با انسان ماهر بوجود می آید و انسان ماهر حاصل آموزش های فنی و حرفه ای است.

امروز آموزش های مهارتی فراتر از مرز جغرافیایی مراکز آموزشی و آموزشگاه های آزاد است و امروز در هر نقطه ای امکان آموزش باشد مربیان برای نقش آفرینی حاضر می شوند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از تمامی توان و امکانات دستگاه های اجرائی برای ماهر کردن افراد استفاده می کنند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آماری از عملکرد آموزشی 5 ماه نخست سال 99 را با توجه به اعتبارات ارائه کرد و گفت متوسط اشتغال برای آموزش دیدگان حدود 47 درصد می باشد وی یادآور شد بخشی از آموزش دیدگان ما سرباز حین خدمت مقدس سربازی، دانش آموزان مشغول تحصیل، افراد شاغل که به منظور ارتقاء مهارت آموزش را دریافت می کنند می باشند که شامل این درصد برای اشتغال نمی شوند.

در این جلسه که با حضور عنابستانی نماینده منتخب شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد و خانم رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات برگزار شد.

سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و هفته تعاون به بیان ارائه گزارش کاملی از عملکرد دستگاه های اجرایی زیرمجموعه پرداخت و طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی در سطح شورای هماهنگی مدیران این استان در جهت خدمات رسانی و ارائه خدمات شایسته به جامعه هدف وجود دارد.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت های خطیر و ارزشمندی که در سطح ملی دارد یک وزارتخانه بسیار گسترده و تأثیرگذار در حوزه اجتماعی است که امیدواریم با تعامل و همفکری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان بتوانیم در رفع مسائل و مشکلات مردم به رسالت و وظیفه خطیر خود عمل کنیم. سنجری در ادامه افزود: عمده مباحث حوزه اجتماعی در شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه با جدیت رصد و پی گیری می شود و در تلاش هستیم از ظرفیت نمایندگان استان در جهت تسهیل امور مردم استفاده نماییم. وی در این جلسه به بحث شفافیت که مورد تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز می باشد اشاره کرد و گفت: با رونمایی از سامانه در تمامی حوزه ها گام بسیار مهمی در مبارزه با فساد و اعتمادسازی مردم برداشته شد.

 عنابستانی نماینده منتخب مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: یکی از اولویت های اصلی هم اکنون مباحث مربوط به کمیسیون اجتماعی است که معتقدیم رسالت همه ما در شرایط موجود است و باید آن را دنبال کنیم. ما نیاز به تحول جدی در نظام بیمه ای، صدور مجوزها، ساختار ایجاد اشتغال و روابط کار داریم و باید تغییر رویه ها را جدی بگیریم. عنابستانی در رابطه با راه اندازی سامانه شفافیت گفت: این یک کار بسیار جالبی است که می تواند منابع را به خوبی هدایت و جلوی فساد را بگیرد و مقام معظم رهبری حفظ الله نیز بر این موضوع تأکید دارند. وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: باید بستر لازم جهت آموزش های فنی و حرفه ای فراهم گردد تا اشتغال پایدار در کشور شکل بگیرد.

نظرات:

loader