1397/10/10 تعداد بازدید: 3698
print

http://www.irantvto.ir/uploads/11_85470.jpg

 نام دوره آموزش   

 

نصب، راه اندازی و تعمیر پکیج شوفاژ گازی  

 

 

      

 

کد ملی آموزش شغل

712620090010031

 

طول دوره آموزش

با توجه به میزان ساعات برگزاری این دوره در هفته  ، حدود دو ماه  (24 ساعت  آموزش نظری و 76 ساعت آموزش عملی و در مجموع 100 ساعت )

 

شرایط لازم  جهت شرکت در دوره

1-  دارا بودن حداقل تحصیلات پایان دوره راهنمایی

2- دارا بودن سلامت کامل جسمی و روانی

3- داشتن حداقل سن  15 سال تمام ( به استناد تبصره 2 ماده 18 آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی 15- 12 سال ، منوط به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است).

4-   دارا بودن گواهینامه شایستگی نصب، راه اندازی و تعمیر سیستم های تبادل حرارت

مهمترین ملزومات این  حرفه        ست آچار تخت ، ست پیچ گوشتی، آچار لوله گیر، آچار فرانسه ، دریل، آچار آلن ، چکش ، مولتی متر ، مانومتر و..............

 

مسیر ارتقاء و تکمیل مهارت

کارآموزان پس از گذراندن دوره آموزشی فوق ، در صورت تمایل جهت ارتقاء مهارت خود می توانند با شاگردی در محیط کار واقعی تجربیات تعمیرکاران حرفه ای را فرا گیرند.

وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال این حرفه   با توجه به استفاده روز افزون از این سیستم گرمایشی ، در حدود 90 درصد از ساختمانهای جدید از پکیج شوفاژ گازی استفاده می شود. این حرفه از لحاظ کسب درآمد با سرمایه کم جزء بهترین شغلها به حساب می آید. با صبر و تلاش در آموختن و کسب تجربه می توانید درآمد مناسبی بدست آورید.

 

اهمیت حرفه نصب، راه اندازی و تعمیر پکیج شوفاژ گازی

گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده است. با توجه به فراوانی گاز طبیعی و امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی را بر آن داشته است که راهکار‌های جدیدی را برای بشر مهیا سازد. در حال حاضر، پکیج دیواری متداول‌ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است. جاگیری کم ، ایمنی بسیار بالا، استقلال هر واحد مسکونی ، راندمان بالا و مصرف بهینه گاز ، تقریبا جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل و واحدهای تجاری باقی نمی‌گذارد.

شرح شغل

استاندارد آموزشی نصب، راه اندازی و تعمیر پکیج شوفاژ گازی یکی از شایستگی های شاخه گرمایش از رشته تأسیسات در حوزه صنعت می باشد که از عهده آماده سازی وسایل و تجهیزات جهت نصب و راه اندازی پکیج شوفاژ گازی ،  نصب و راه اندازی پکیج شوفاژ گازی ، سرویس و نگهداری، عیب یابی و رفع عیوب پکیج شوفاژ گازی و تمیز کردن محوطه کار در پکیج های شوفاژ گازی محفظه احتراق باز-  بسته و چگالشی بر آید.

 

  

 

مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل (2008-ISCO) می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند. از جمله این مزایا : ضوابط جایگزینی و احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای تجربه شغلی (سوابق کار)، در طرح های طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار .

کارجویان می توانند جهت آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ثبت نام در این دوره ها به آدرس پورتال سازمان: http://www.portaltvto.com و آدرس سایت سازمان http://www.irantvto.ir مراجعه کنند.

 

نظرات:

loader