1396/08/24 تعداد بازدید: 701
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی  خبر داد: تحقق 24 درصدی اشتغال همراه با مهارت در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی از تحقق 24.3 درصدی اشتغال همراه با مهارت آموزی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی روز در نشست شورای هماهنگی مدیران دوایر تابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گناباد افزود: سهم کل کشور برای اجرای طرح اشتغال همراه با مهارت آموزی امسال 50 هزار نفر و تعهد خراسان رضوی سه هزار و 800 نفر است که 925 تن از تعهد استان تاکنون محقق شده است. در قالب این طرح کارآموزان در محیط واقعی آموزشهای مرتبط شغلی را فرا می گیرند.
وی اجرای ''طرح ایران مهارت'' را از اولویتهای مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: بر اساس این طرح با تفاهمنامه بین ادارات کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای دانش آموزان شاغل به تحصیل در رشته های غیر از فنی و حرفه ای حداقل یک مهارت را آموزش می بینند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در طرح قرارگاه مهارت آموزی که با همکاری نیروهای مسلح در حال اجرا است سربازان وظیفه نیز مهارتهای لازم را در مدت خدمت فرامی گیرند.
وی همچنین به آغاز کار مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای برای نخستین بار در کشور در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در قالب این مجمع که با حضور خیران بخشهای سلامت، مدرسه ساز و حامی صنعت تشکیل می شود از ظرفیتهای آنان برای توسعه این بخش استفاده می شود.

 

نظرات:

loader