1397/04/31 تعداد بازدید: 893
print

نمایشگاه توانمندی های مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد شهرستان قوچان به مناسبت هفته ملی مهارت آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی  سید قاسم موسوی بیرکی رئیس مرکز فنی و حرفه ای قوچان در مراسم  افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و تشویق افراد جویای کار به فراگیری این نوع مهارتها است.

وی افزود: این نمایشگاه متشکل از 12 غرفه شامل غرفه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای دختران و پسران، غرفه های مهارت آموزی در محیط واقعی کار و غرفه های آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قوچان است.
وی اظهار داشت: امسال رشته های جوشکاری در و پنجره، جوشکاری گاز، بوم گردی و مهارت‌ های ترکیبی در این مرکز راه ‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه پارسال 110درصد پیشرفت در آموزش ‌های این مرکز را شاهدبودیم، گفت: در این مدت 220 هزار نفر ساعت در مراکز ثابت، 40 هزار نفر
ساعت در دانشگاه ‌ها، 35 هزار نفر ساعت برای بهبود یافتگان زندان، 70هزار نفر ساعت برای روستائیان و هفت هزار نفر ساعت آموزش برای صنوفداشته‌ ایم.
موسوی اظهار داشت: آموزش ‌های روستایی بر اساس مکاتبات دهیاران و شوراهایروستایی و نیاز روستائیان انجام می‌شود که بیشترین تقاضا در رشته‌ های قالیبافی، تابلو فرش، کیف دوزی و رشته ‌های کشاورزی از قبیل زنبور داری،
پرورش قارچ، کشت و کار گیاهان دارویی است.

نظرات:

loader