1396/08/25 تعداد بازدید: 894
print

سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ای بجستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت:با پنج رشته آموزشی فعال و ۹مربی در ۷ ماهه نخست سال جاری توانسته ایم ۴۵۰ نفر را در زمینه های مختلف آموزش دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سید حسین احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام رقم فوق افزود: کلاس های برگزار شده در ۴ دوره آموزشی مهارت های جوشکاری و اسکلت، برق، حجم سازی و نقش برجسته روی گل و گچ و ساخت عروسک و کیف های نمدی می باشد که دوره هایی که برای خواهران برگزار می شود خصوصا دوره های آشپزی و شیرینی پزی از استقبال بهتری برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه دوره های گلیم بافی و پته دوزی و پرورش گیاهان دارویی در روستا ها برگزار می شود گفت:  در روستاها دوره های برگزار شده خصوصا در ۶ ماهه دوم سال و فصل زمستان که کشاورزان از فراغت بیشتری برخوردار هستند از استقبال بهتری برخوردار می باشد.

احمدی گفت: در برخی رشته ها مخصوصا تاسیسات مربی نداریم وچون مجوز جذب مربی هم نداریم  فراخوان کرده ایم که اگر سرباز مربی  باشند جذب کنیم و کسی مراجعه نکرده و در زمینه تجهیزات نیز با توجه به اینکه سیستمها قدیمی شده اگر اعتبار داشته باشیم که آنها را بروز تر کنیم بسیار بهتر خواهیم توانست خدمات دهی کنیم.

سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ای بجستان افزود: با توجه به اینکه هر چه آموزشهای فنی حرفه ای بیشتر باشد و مهارتها فراگیر تر شود صنعت نیز پیشرفت کرده و خا نواده ها با توجه به مهارتهای فراگرفته راحت تر خواهند توانست زندگی کنند به همین جهت لازم است با توجه به رایگان بودن این مهارتها جوانان بیشتر استقبال کرده و از اوقات فراغت خود استفاده کنند ولی متاسفانه جوانان و آقایان کمتر استقبال می کنند.

وی آموزش در محیط کار را یکی از بهترین آموزهایی اعلام کرد که حرفه آموزان ضمن فراگیری مهارتهای مورد علاقه خود در کنار مربی به کار نیز مشغول بوده و در آمدی نیز کسب می کند و تاکید کرد: این مهارت آموزان به راحتی جذب بازار کار  می شوندکه تا کنون با توجه به اینکه سهمیه ۴۰نفری داشته ایم توانسته ایم ۵۰ نفر را به این صورت مهارت آموزی کرده و جذب بازار کار کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه دانش آموزان قبل از انتخاب رشته خصوصا در رشته های فنی حرفه ای در هنرستانها که پس از فراغت از تحصیل حداقل اگر جذب بازار نشوند برای خود و خانواده خود می توانند خدمت ارائه دهند گفت: پیشنهاد می کنیم دانش آموزان با ما در ارتباط بوده و رشته های مورد علاقه خود را از نزدیک در این مرکز ببینند و با چگونگی کار آیی آن آشنا شوند تا رشته ای انتخاب کنند که مورد علاقه شان بوده و در آینده برایشان کار آیی داشته باشد.

وی یکی دیگر از کارهایی این مرکز را که با استقبال خوبی مواجه شده آموزش به سربازانی اعلام کرد که در حال خدمت در شهرستان هستند که با هماهنگی یگان مربوطه در اوقات فراغت می توانند کسب مهارت کنند و بهترین هدیه را از این شهرستان و دوران خدمت برای خودششان ببرند.

سرپرست مرکز آموش فنی و حرفه ای شهید شرکاء بجستان نیروهای در حال فعالیت این مرکز را در حال حاضر ۹ مربی اعلام کرد ۴ مربی تبدیل وضعیت شده و به صورت رسمی در آمده اندو اعلام کرد: که البته ۶  آموزشگاه در سطح شهرنیز علاوه بر خود مرکزفنی حرفه ای داریم   که بصورت آزاد نیز زیر نظر ما فعالیت می کنند که آنها عبارتند از:یک اموزشگاه کامپیوتر، ۲ آموزشگاه طراحی  دوخت لباس، ۲ آموزشگاه زیبایی یا آرایشگاه زنانه، یکی بافت قالی و گلیم و یک آموزشگاه هم در شرف تاسیسس داریم که در زمینه هنر های تجسمی فعالیت خواهد کرد.

 

نظرات:

loader